si tompok...

Wednesday, November 3, 2010
dah lama dia pergi...dia la adik bongsu aku..ape2 hal mesti ngan dia..lau balik umah tu, nama first yang akan aku duk puas laung nama dia la...all da time ...lau x jerit, x jumpa,x bercakap ngan dia..leh tension gak rasanya...mula2 kenal, tersangatlah garang....mujur ada abah yang jenis pandai amik hati,di beri makan,dimandikan,di belai..akhirnya lembut gak...sampaikan port pon dah tukar..dari duk luar umah...dah jadi lam bilik lak...p bila mlm saja mama letak luar....katanya senang lau dia nak 'business' di luar...p bila abah g solat subuh di masjid...mesti time tu la dia masuk...kadang tido bersama mama aku...lau nak ikutkan, mama ni bukan lah suka kucing sgt...tapi ngan dia nih...berbeza sedikit...siap mama leh usap2 bg duk atas riba lagi...punya la jadi kesayangan mama ngan abah....
hobi dia???>>>berburu...ada satu pagi, punya la nak tunjuk ketangkasan berburu di bawanya menghadap mama ku di pagi subuh...
makanan kegemaran>>>cicak...aku tak tahu la knp dia cukup suka ngan benda alah tu...tuk wan aku kata kucing x elok mkn cicak...p dia lau x dpat cicak, monyok semacam...lau da nampak cicak, mula la ekor digoyang kiri dan kanan sambil mulut dia bising duk tiru suara cicak...smpaikan abah ngan mama mula2 x percaya dia leh nak tiru suara cicak...(seyes memang tak tipu!!!dia memang ada bakat meniru suara cicak)
tapi, x lama dia ngan kuarga aku...tiba2 jer dia jatuh sakit...sampaikan abh siap bawak jumpa doktor veterinar temerloh...seminggu lepas tu, dia kembali sihat cuma mama kata perangai dia dah x cam sebelumnya...dua tiga hari pastu, kebetulan abah ada di tepi umah, abah jumpa dia di situ...terbaring layu...dia dah pergi tinggalkan kami...abah sempat merasa badan nya...masih panas...
aku yang mendapat perkhabaran dari jauh...terus meraung cam putus cinta ngan anak raja jer...sedih nya amat x terkata...terasa kosongnya umah tu..x da lagi penyeri... =(
dia waktu masih lagi garang....






rindunya pada dia...

0 comments :

Post a Comment

Popular Posts