Tuesday, December 7, 2010

~rolltop~

info ni aku dapat dari adik aku...dia tanya aku caya x ade laptop yang bleh lipat cam gulung tikar...???aku kata mana bleh...so, dia pon suh la aku cari ade ke x...(saja je nak uji aku) aku pon cari la...terjumpa la gak...so, entry kali ni nak citer sal >>>>>
 
15 most unusually interesting laptop concepts 

Membrane laptop
konsep laptop ni dari korean designer Won-Seok Lee...kire monitor laptop ni dah di bawa kuar dari konsep asal laptop bese...laptop ni mesra pengguna dengan adanya key board yang hanya akan kuar bila pengguna nak gunakan keyboard...so, rasanya x da la masalah kene air tumpah kat keyboard laptop kot....huhu...
 




 
D-roll laptop 
D-roll ataupun digital roll dari Hao Hua...laptop ni cam laptop bese tapi boleh digulung menjadi side bag ataupun backpack....dia punya feature screen OLED dan keyboard yang slide out bersama dengan mouse dan webcam yang boleh dipasang tanggal...canggih x????
 




 

 
 rolltop flexible OLED display laptop
design ni dari Orkin design...laptop ni beri access tuk mailbox pengguna dan lain2 digital media. dia punya flexible OLED leh pelbagai guna tambah plak konsep laptop ni termasuk dgn detachable stand tuk accumulate tablet's stylus, power adapter dan USB ports.(amcm???laptop pun bleh gulung cam tikar...)
 




 
Samsung transparent OLED laptop
konsep laptop ni dari Samsung yang ditayangkan kat CES 2010...yang menarik sal laptop ni coz dia transparent...dia feature>>>14-inch OLED display yang mana lau turned off dia leh jadi 40% transparent...laptop ni gak kira pertama dan terbesar punya laptop yang OLED transparent....menarik kan???
 


 
 Dual screen Moonlight laptop
design dari Teo Braun berkonsepkan laptop yang mungkin x dpat dilihat lau hari siang....unik x??Sebab tu nama pon moonlight...laptop ni di datangkan dgn duel-curved screen 16:9(yang besar) dan 4
:3(yang kecik)....laptop ni membenarkan pengguna kekalkan jarak yang ideal antara mata dgn screen laptop(leh kurangkan eye stress)
 




 
Victor Bivol's laptop
Designer Victor Bivol telah hasilkan laptop yang konsep nya yang mana penggunaan tuk golongan professional cam designer ke pelukis ke arkitek yang memerlukan pelbagai penambahan tuk menyiapakan diaorang punya comlex task.so, dengan adanya laptop ni diaorang leh wat keje dorang tanpa apa2 gangguan..dorang juz terbalikkan je keyboard tuk tukarkan kepada digitizer....memang superb!!!
 




 
Recyclable laptop
Idea ni datang dari Industrial designer Je Sung Park tuk selesaikan masalah recycle.konsep laptop ni di buat dari kertas recycle yang terdiri dari beberapa lapisan. tuk repair system dia pon mudah coz leh di tukar dgn yang baru dan yang lama leh recycle semula...kire mesra alam la kan???
 


 
 homecentric laptop
flexible laptop design ni dari Crl Andersen...laptop ni tuk penuhi pelbagai keperluan sama ada di rumah atau di tempat kerja. Device dia telah di design dlam 9 ke 5-ers yang bleh di pusing terbalik ke luar tapi still leh connect internet...x nak citer lebih2...kiter tgk gambar ok???
 



 
evobook laptop concept
laptop ni idea dari sorang student University of south australia yang maybe dia ada masalah ngan laptop bese yang keyboard laptop memang dah fixed tempatnya. katanya laptop ni evolution pada akan datang tuk personal computing..selain tu, matlamatnya tuk menawarkan penyelesaian ergonomic wat laptop dengan memberikan screen yang boleh di ubah suai dan keyboard yang boleh di ubah tempat....(kira nak tampilkan produk identiti unik la...)
 


 
 nokia's scroll OLED laptop
Laptop ni design dari Rodrigo Mercado yang memberikan kelebaran melihat sudut, low power dan high contrast ratio yang membuatkan laptop ni tampak lebih menarik.OLED yang x perlukan back light dan respond yang cepat membuatkan laptop ni ideal tuk menonton movie.
 

 
laptop style books
laptop ni datang dari idea Kyle Bean yang mana menampilkan laptop design cam buku....mengikut peratusan pengurangan pembacaan hari demi hari masih lagi terdapat segelintir yang percaya bahawa membaca buku adalah lebih baik dari mencari di website. so, tuk menarik perhatian pembaca2 buku tuk gunakan internet sebagai sumber pembacaan, maka idea ni pun muncul dengan harapan pembaca2 buku akan guna laptop ni...sampai cma tu skali....ish2x..
 

 
Vaio Zoom notebook concept
idea dari designer Eno Setiawan yang sukakan pelbagai Sony Vaio notebook....
The Zoom diduga menggunakan teknologi hologram yang telah terkondensasi ke dalam faktor bentuk kaca tipis. so tiap kali notebook di matikan, layar akan menghilang dan menjadi transparent, sementara keyboard plak kabur.agak2 ada tak pada masa akan datang???
 
 
playing by heart laptop
Design dari Zhang Shouze yang dipanggil 'playing by heart' laptop yang bleh di bawa ke mana2 dgn mudah.



enchanting folding-out laptop
keyboard laptop ni bleh di lipat....design dari Yang Yongchang..konsep laptop ni dengan 6.5 inch 16:9 kapasiti touch screen display yang menyokong tuk pelbagai sentuh dan gravity sensing teknologi..
 



 
bang & olufsen aluminum laptop
Danish design kuarkan idea trendy aluminium laptop 'NX90Jq' yang menawarkan dual touchpad, trademark B&O yang mana korang leh guna kedua2 tangan korang sepenuhnya dan control computer menggunakan multi-touch.
 




 
 

No comments:

Post a Comment

siapa yang matang?

Siapa yang matang? Bila ada yang kata kau matang bila kau boleh berhadapan dengan orang disaat kau  marah... kecewa... sedih... d...