Tuesday, August 27, 2013

BYMM~~Konsert CNBlue yang mengegarkan BOICE!!!

                                                           Asalammualaikum...안녕하세요...

자...YEAH!!!!! Finally D_Day yang dinanti dah tiba...Konsert Bluemoon CNBlue  Malaysia okeyh!!! Teruja + nervous yang aku sendiri tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata.... ni 1st time aku pergi konsert lau korang nak tahu...jadi disebabkan lack of experience benda alah cam gini, aku pun gerak la awal...dengan hanya beralaskan air milo time sarapan, aku dengan keterujaan pun bergerak dari rumah awal pagi...tapi, aku tak la keseorangan pergi ke sana...ader jugak kawan yang aku baru kenal di Fb yang sudi nak join dengan aku...

Sampai di sana, ok..jalan jammed...Mr. Maru terpaksa park di perkarangan Stadium Merdeka...(p/s: Konsert wat di Stadium Negara)... Jarak antara dua stadium ni tak jauh pun...ambil masa dalam 5 minit if tak salah aku la... Aku sampai kat sana dalam pukul 1 lebih...tu pun, dah ramai orang kat sana...stall yang jual merchandise konsert memang banyak...cume yang spoilt, stall yang jual makanan tak banyak..huhu..

Dalam pukul 2 lebih tu, orang mula makin ramai..tak lupa jugak fans Yongseo....di situ, aku sempat jugak berkenalan dengan fans Yongseo lain...dapat jumpa fans Yongseo International dari Thailand, Indonesia, Hongkong...fans Yongseo yang local pun ramai jugak...hehe... Dah jumpa, mesti la ader sesi fotografi bersama...hehehe..

pukul 6.30 petang pintu masuk mula dibuka...untuk tiket yang dibeli dibawah fanclub, ader lane sendiri..so, aku in fanclub lane..(walaupun, aku rasa tak da beza pun masuk lane mana sebenarnya..sebab waktu masuk bagi semua lane serentak je...) Dalam sejam aku berkampung kat moonzone tu..sebab konsert mula 7.30 malam...hahaha..

Tepat pukul 7.30, konsert pun mula...opening konsert memang best..tapi disebabkan aku di moonzone yang waktu opening dilitupi banner putih, so tak dapat la nak feeling opening tu...selepas 15 minit opening session, Abang2 biru pun keluar...bila semua namapk je diaorang, semua scream giler2..termasuk la aku...rasa nak tercabut usus perut time tu...hahaha...Rasa cam tak percaya diaorang ader depan mata...semuanya rasa macam mimpi jer...tak dapat nak bayangkan dengan kata-kata...bila tengok depan mata...aku hanya mampu terpaku, terpegun....

Konsert diorang memang best,superb, awesome okeyh!!! memang sangat happening and havoc...yang paling best bile diorang cuba berinteraksi dengan menggunakan bahasa melayu... "rindu kami tak??? kami pun rindu kamu... apa khabar...hey, kiri...kanan...malaysia banyak makanan yang sedap...satay..saya suka makan satay..nasi lemak...saya cinta kamu..." waltu diorang cakap word ni, fans semua scream....hahaha...dan aku pun tak terkecuali...

Antara lagu yang diorang main waktu konsert tu :
  • Where You Are                                           
  • Get Away
  • One Time
  • Man Like Me (Naran Namja)
  • Coffee Shop
  • Have a Good Night
  • Wake Up
  • Love Light
  • Feeling
  • These Day
  • Y,Why
  • La La La
  • Just Please
  • Tattoo
  • In My Head
  • Intuition
  • I'm a Loner
  • I'm Sorry
  • Feel Good (Samsung's Song-new song)
  • Hey you
  • Love girl
  • You've fallen for me
  • Love
  • Try Again, Smile Again

untuk konsert ni jugak, kerja keras admin2 BOICE memang ++++ sebab banyak project event yang dorunk plan tuk konsert ni...antaranya:



ader lagi projek yang diorang ni plan, tapi masa konsert tu, aku rasa cuma yang ni je yang success... ape2 pon, thankz to admin2 BOICE...korang memang Awesome...

rasanya nak tulis semua pasal konsert ni dalam satu entry mesti panjang berjela..
so, to be continue...

No comments:

Post a Comment

siapa yang matang?

Siapa yang matang? Bila ada yang kata kau matang bila kau boleh berhadapan dengan orang disaat kau  marah... kecewa... sedih... d...