Tuesday, September 10, 2013

Beraya 2013

                                                     Asalammualaikum...안녕하세요...


Ok...Untuk sambungan entry K-POP aku...aku rasa continue next time okeyh..entry kali ni, aku nak update story raya aku  bersama kawan bff aku...

Cite jalan2 raya aku kali ni x banyak pon..cme yang membuatkan ader beza dgn tahun sebelumnya..kali ni aku beraya dengan bff... untuk yang 2nd week after raya...disebabkan join pegi rombongan di perak..hari ahad tu tak der aktiviti..raya umah abang Cik Naim kt salak tinggi...

Yang untuk 25 Ogos lak, beraya di rumah Cik Fyka dan Cik Alis ..gerak dari rumah kul 8.30 pagi..pick up Cik Naim di salak tinggi..terus pergi beraya di umah Cik Fyka..mak Cik Fyka kata, kami berdua the first guest yang dtg beraya...hehehe..jamuan santapan beraya...mee kari...sodap...thumb up!!! after tunggu Cik Fyka bersiap, kiteorg pon bergerak ke umah Cik Alis .Cik Alis tak dapat nk join beraya di umah Cik Fyka sbb Cik Alis wat open house...utk makluman korang, destinasi beraya aku hari tu, juz dua tempat ni jer... =P sampai di umah Cik Alis  Cik Alis still sibuk dgn persiapan makanan...aku???tolong tgk je...huhu...tapi, ader jugak aku tlg angkat men yg ptt...p x menolong mane la sgt...huhu...banyak juadah open house alis ni..ade mee sup, soto, spaghetti,kek batik,nasi impit pon ader, daing masak merah...aishh...mcm2 ler...antara kengkawan diploma yang datang time open house tu...Cik Faizah,Cik Ita, Cik Odie, Cik Nazmira, Cik Syakirah, Cik PadyCik Yat bersama teman hatinyer, En. Nazli, Cik Tiqah juga bersam teman hatinya...(x igt nama en. buah hati tiqah ni...sorry ea tiqah...)

                                           ni antara picture semasa open house di umah Cik Alis...







ok..skunk citer pasal raya BerliMa plak... yang istimewa jalan2 raya aku tahun ni sebenarnyer sebab raya kali ni beraya cukup member 5 orang...bayangkan dah nak masuk 8 tahun ukhwah kami, alhamdulillah baru tahun ini dapat beraya bersama2...

Tarikh planning nak beraya ni punyalah lama kene book...nampak tak betapa susahnya nak gathering cukup ahli di situ...huhuhu...so, plan punya plan...31 Ogos jugak la yang semua free and ok...

Diantara kami berlima, cuma Cik Fana je yang tinggal di pahang...so, kami berempat je la yang bergerak dari KL/Selangor hari jumaat tu...Aku, Cik Alis, Cik Fyka dan Cik Naim...Mula2 plan nak bergerak guna satu kereta je...tapi disebabkan masalah tak nak drag masa lama sangat...last minute decide guna dua buah kereta...En. Maru dan kereta Cik Alis ..En. Maru amik Cik Fyka di Cheras dan Cik Midah di LRT Tun Razak..Kereta Cik Alis amik Cik Naim di Sepang...

Pagi sabtu tu, bersamaan dengan 31 Ogos...masa di mana orang lain ada yang pergi awal pagi menyambut sambutan kemerdekaan, aku dan yang lain mula bergerak untuk beraya...Mula Breakfast di rumah aku dengan bihun goreng dan Donut yang mama aku masak..yang pagi2 dah duk ketang keting berbunyi di dapur...aku masih lagi bersenang lenang diulit mimpi...(nampak tak betapa malas nak bgn pagi...ish2..tak padan dgn umur...<---sedar diri...tapi tak tahu la bila nak berubah...huhu..) 



posing dulu....

tgh drive still nak pandang kamera....

Siap bersarapan dan tunggu mama and abah aku keluar(diaorang attend kenduri dua pupu aku kt sg.biru bersama pakngah dan Teh..)...kitaorang pun bergerak..destinasi pertama...pergi Pasar Panas...Cik Alis nak shopping tudung...after that, baru bergerak pergi umah atok Cik Fana di Jengka 5...Tapi, beraya di Jengka 5 ni Cik Naim tak join sebab dia dah balik umah dia..kira aku, Cik Alis dan Cik Fyka jer yang pergi....


menu di umah atok Cik Fana...nasi ayam..

me wif Cik Alis

Cik Fana wif Cik Fyka

sesi bergambar dengan atok, abah gemuk, sepupu Cik Fana...



Petang tu baru kami beraya di umah Cik Naim...malam tu, kami semua bermalam di umah Cik Naim...bonding time...^^ 

Dah nampak laksa..cenggini la gaya nyer...

Bersama mak dan anak sedara Cik Naim

Oleh kerana tiada plan malam, kitaorang pun wat jugak la plan nak beraya ke rumah Cik Nazmira...Cik Nazmira dengan Cik Naim ni satu kampung...so, malam tu leh la nk beraya...Kami sampai beraya around 8.00 pm..sampai almost 12.00 a.m...huhu..ni kes borak tak ingat dunia punya pasal..tu pun, lau tak, rasanya still borak sebab topik borak tak habis2..


 


Paginyer...lepak king di rumah Cik Naim ..menu breakfast...nasi lemak...tengah hari tu suma  dah bersiap2 ,mana yang patut...lunch...pastu tunggu abang ngah aka teman hati Cik Naim sampai...nak laptop baru...(pasal laptop ni aku citer kt entry len okey) before gerak, sempat lagi bergambar berlima..maklum ler, abang ngah jadi photographer...







Selesai bergambar, kami semua bergerak ke Jengka 5..antor Cik Fana balik...tapi, dah sampai sana...tuk Cik Fana jamu plak makan..dah la baru pas hujan..memang sedap pekena keropok lekor dan pisang goreng...


Siap makan bagai semua, kiteorang tak bergerak balik ke kl lagi..sebab kene singgah umah aku balik...amik rambutan dan pick up my cousin Cik Midah ..sampai sana pun dah masuk maghrib...plus, mama wat mee sup...so, after makan baru kami semua gerak...

Dalam perjalanan balik, semua singgah di Genting Sempah...berehat seketika...then, gerak semula...hantar Cik Midah ke kg bru, hantar Cik Fyka ke cheras..sampai kajang dalam pukul 1.

No comments:

Post a Comment

siapa yang matang?

Siapa yang matang? Bila ada yang kata kau matang bila kau boleh berhadapan dengan orang disaat kau  marah... kecewa... sedih... d...